24. januar deltok vi på ANFO kundeservice Awards i Oslo, der vår eldste medarbeider Ole Grieg stakk av med prisen for årets medarbeider på utgående callcenter!
ANFO kundeservice awards bekrefter det vi allerede visste
Våre beste tips | Blogg
Årets medarbeider på norsk callcenter jobber hos oss!
Da Ole Grieg pensjonerte seg etter et langt arbeidsliv hadde han sett for seg mer tid med familien og lange turer i naturen rundt Stavanger der han bor. Det han ikke hadde tenkt på var at dette ble fryktelig kjedelig veldig fort. I en alder av 67 år søkte han seg dermed inn som kommunikatør hos Dialog Norge.
Seniorkommunikatør Ole Grieg, med sine 74 år, er vår eldste, men også en av våre dyktigste ansatte. Han er også en av de mest populære medarbeiderne vi har, både blant de andre kommunikatørene, men også blant kundene våre.
Da vi ble invitert til å nominere en av våre ansatte til ANFO awards-prisen for årets medarbeider på callcenter, trengte vi ikke lang tid på å bestemme oss for at Ole måtte bli vår kandidat.
50% pensjonist og 50% kommunikatør
"Å vinne denne prisen betydde mer for meg enn jeg trodde på forhånd. Jeg ble jo rent rørt". Ole G
Ole G har i løpet av 2022 og 2023 blitt utnevnt til månedens kommunikatør hele fem ganger, halvårets medarbeider en gang (og han er alltid blant de med flest stemmer), og da vi spurte de andre ansatte i forbindelse med søknaden, var det ingen som hadde et vondt ord å si om Ole. Det viste seg også at juryen var enig med oss og Ole mottok prisen under en storslått festaften i Oslo i januar.
Etter egne beregninger har Ole samlet inn tilsammen over 26 millioner kroner for humanitære organisasjoner gjennom de 7 årene han har jobbet hos oss! Før han kom så langt i livet har han jobbet med salg og ledelse.
En fundraiser av de sjeldne
"Dedikasjon, enestående innsats og resultater samt særdeles positiv påvirkning på kollegaer og arbeidsmiljøet er noe av det som gjør vinneren til en særdeles verdig kandidat for denne prisen.
En ekstraordinær callcallcentermedarbeider med lang og bred arbeidserfaring krydret med medmenneskelighet. Vinneren går langt utover forventninger, gjør det lille ekstra for både kunder og kollegaer og har gjentatte ganger vunnet bedriftens pris Månedens kommunikatør.
Vinneren er i tillegg en viktig motivator som sørger for støtte og anerkjennelse samt tar ansvar for utvikling av andre via coaching og konstruktive tilbakemeldinger. Dette er en arbeidstaker med høy integritet, Living The Brand og ivaretar callcenteret sine kjerneverdier samt er et flott forbilde for alle.
Vinneren er også en viktig stemme og talerør for de ansatte, som tør å utfordre ledelsen samt har tillitt og gjennomslagskraft. Beviser i tillegg at callenterbransjen ikke kun er for den yngre generasjonen, noe som åpner opp for tankegangen å rekruttere litt utenfor boksen. Viktig når bransjen mangler arbeidskraft og antall eldre samtidig øker."