Synthetic rubber, Automotive tire, Table

Hva vi gjør

Vi hjelper humanitære organisasjoner og medlemsorganisasjoner å vokse og samle inn midler til de gode formål.

Med til sammen 139 års erfaring med fundraising, giverservice, medlemsdialog, GDPR, prosjektledelse, telemarketing og CRM-verktøy, har vi blitt et kunnskapshus som kan bistå med det meste.

Avdekke givere med størst potensial

Sette opp giver- eller medlemsreise

Gjennomføre verve- og andre kampanjer

Bistå med giverservice

Booke møter med potensielle sponsorer

Skaffe innsikt om målgrupper

Vi deler gjerne kompetanse eller gjør jobben for deg – alt du trenger for å lykkes!

Personal computer, Plant, Laptop, Smile, Houseplant, Microphone, Flowerpot
Human body, Gesture, Font

Partnerskap

Bedriftssamarbeid

Skaff ressurssterke støttespillere for å løfte innsamlingsarbeidet til et nytt nivå. Inviter til dialog og dyrk de gode relasjonene.

Pleie

Eksisterende givere

Bygg opp lojaliteten blant de som støtter saken allerede. Ta godt vare på dem, begrens frafall og gi dem mulighet til å bidra med mer.

Påfyll

Nye givere

Nå ut til flere som bryr seg og vil støtte din sak. Sikre kontinuerlig påfyll av givere og gi dem den gode følelsen av å være med på å gjøre verden litt bedre.

For å oppnå de beste resultatene i innsamlingsarbeidet, anbefaler vi å jobbe bredt med en strategi som inkluderer rekruttering, pleie, og sponsorater.

Organisasjoner

Personal computer, Smile, Laptop, Curtain

Abonnenter kommer og går, men en god gammeldags telefonsamtale er fortsatt veldig effektiv for å overtale gamle abonnenter til å bli med videre og for å få med nye abonnenter. La oss ta en prat om hvordan vi kan hjelpe din avis å få flere faste abonnenter!

Abonnementsalg

Aviser

Human body, Gesture, Font

Full pakke

Giverservice

Vi tar hele giverservicejobben for deg!

Fra å svare på telefoner og e-post til å oppdatere og trekke ut data fra CRM-systemet ditt. Vi ringer også givere som har hoppet over faste betalinger og ønsker nye givere velkommen.

Skreddersydd løsning

Giverservice

Vil du vi skal stå klare til å hoppe inn på kort varsel ved sykdom, eller kanskje når den interne giverserviceavelingen skal på ferie?

Vil du vi bare skal svare på telefon, eller e-post eller kun gjøre CRM-arbeid? Vi lager et tilbud skreddersydd ditt behov!

Overflow

Giverservice

Forventer du ekstra trøkk på giverservice i løpet av en vervekampanje eller når skattemeldingen skal sendes ut?

Vi gir en hjelpende hånd når du trenger litt ekstra kapasitet.

Rekruttering av nye givere

Workshop

Hvor gjemmer dine potensielle støttespillere seg? Vi går gjennom databasen din sammen, finner nye kilder til leads og legger grunnlaget for nyrekruttering i årene fremover.

Fra enkeltkampanjer til at vi tar over hele fundraisingen for deg: her har vi samlet alle tjenestene våre så du kan få full oversikt over hva vi tilbyr.

Tjenester

Vi spør om frafalte givere vil være med som giver igjen (15% sier ja!)

Når giver har sluttet å gi uten å gi beskjed. (60% blir med videre!)

Giver blir spurt om å heve gavebeløp. (30% sier ja!)

Vi gir hjelp til å komme i gang med betalingsavtale.

Støttespiller blir spurt om å bli medlem eller fast giver.

Når lønner det seg mest å bruke TM gjennom giverreisen? Vi har identifisert noen nøkkelpunkter der en telefonsamtale er både mest lønnsom og mest effektiv.

Giverreisen forsterket med TM

Human body, Gesture, Font
Konverteringssamtaler
En konverteringskampanje handler om å ta kontakt med sporadiske støttespillere - det kan være sporadiske givere, folk som har skrevet under på en underskriftskampanje eller medlemmer som er kandidater til å også bli faste givere.

Med en konverteringskampanje kan du regne med at vi klarer å overtale mellom 8% og 20% (avhengig av målgruppe), til å bli med videre som faste månedlige givere.
Velkomstsamtaler
Noe av det viktigste du kan gjøre for å begrense frafall av nye givere i løpet av de første månedene, er å ta godt vare på dem og ha et fastsatt onboardingsløp.

En velkomstsamtale der vi takker for at den nye giveren har bestemt seg for å bli med som fast støttespiller, er en god måte å ønske nye givere velkommen.

I en velkomstsamtale kan vi også bekrefte at alle kontaktopplysninger er riktige og at betalingsløsningene fungerer som de skal.
Påminnersamtale
Hvor mange nye givere kommer aldri i gang med de faste betalingene sine?

Kanskje vipps var nede akkurat da de meldte seg som fast giver, eller lenken til avtalegiroskjemaet ikke virket som det skulle?

En påminnersamtale fungerer som en påminnelse og vi kan også hjelpe til med å få det tekniske på plass for de som ikke fikk det til seg.
Hevingssamtaler
I en hevingskampanje tar vi kontakt med de som allerede er faste givere og spør om de kan tenke seg å heve beløpet de støtter organisasjonen med.

Mellom 20% og 40% av de vi spør pleier å takke ja, og blant de som sier nei ser vi at frafallet går ned i ettertid av samtalen.

Denne samtaletypen er dermed både innbringene og lojalitetsbyggende!
Dropout
Kanskje den aller mest lønnsomme og underbenyttede samtaletypen vi har!

En dropoutsamtale foretas når en fast giver plutselig hopper over en eller to betalinger uten å gi beskjed om at hun vil slutte å støtte organisasjonen.

Det er lett å anta at det er en bevisst handling når noen slutter å gi, men vi erfarer at nylig frafalte givere ofte ikke vet selv at de har sluttet å gi! Kanskje har de byttet bank, fått nytt kort, eller sagt ja til å heve gavebeløpet uten å justere beløpsgrensen i nettbanken.

Gjennom en enkel og hyggelig samtale klarer vi ofte å hanke inn igjen 65% av giverne vi får tak i på telefon!
Winback
Målgruppen for winbacksamtaler er frafalte givere som ikke har gitt en gave på minst seks måneder. Målet er selvfølgelig å få dem med som faste givere igjen.

En winback-kampanje fungerer best når den faller sammen med ekstraordinære ting - kanskje en stor sak som er aktuell i media? Vanlig suksessprosent på winbacksamtaler er ca.15%.

Takk og innsikt
En takke- og innsiktssamtale handler først og fremst om å takke støttespillere for støtten de har gitt.

Vi kan også benytte anledningen til å stille noen innsiktsspørsmål, f.eks om hvorfor de velger å støtte akkurat din organisasjon, hvilke andre organisasjoner de støtter, hvilken del av arbeidet dere gjør som er viktigst for dem, osv.

Disse samtalene er også en veldig god anledning til å grave frem gode historier som kan gjøre seg i medlemsblad eller nyhetsbrev!

Disse samtalene virker relasjonsbyggende, vi ser at givere setter stor pris på å bli takket, men de er også indirekte inntekstbringende: når vi har gjort undersøkelser seks måneder i etterkant av disse kampanjene ser vi at frafall er lavere blant giverne vi har takket, og gavebeløpene større.

Vi har definert hvilke punkter i giverreisen en telefonsamtale er mest lønnsom og har utviklet egne samtaletyper tilpasset hvert steg på veien. Ta en titt på hva vi tilbyr!

Samtaletyper

Sammensatte tjenester

Vil du ha hjelp til å sette opp et onboardingsløp som ivaretar nye givere? Hva med en medlemsreise som holder på interessen og gjør at medlemmene virkelig føler seg som en del av organisasjonen? Eller kanskje du ønsker deg en helhetlig fundrasingstrategi, men ikke har ressurser hverken til å utforme eller utføre den selv?

Med vår erfaring, kompetanse og kapasitet kan vi bidra både strategisk og operativt. Dette er noen av pakkene vi tilbyr, men vi gjør også mye mer! Ta kontakt for en prat!

Personal computer, Plant, Laptop, Standing, Gesture, Houseplant

Det er lenge siden det lønte seg å ringe kaldt, og det blir stadig vanskeligere å rekruttere nye givere direkte gjennom SoMe. En god samtale går heldigvis aldri av moten! La oss hjelpe deg å finne potensielle støttespillere og konvertere dem videre til trofaste medlemmer og givere.

REKRUTTERINGSPAKKE

Vil du gjerne rekruttere nye faste givere eller medlemmer? Vi hjelper deg å samle leads og konvertere dem videre til faste givere eller medlemmer!

Human body, Gesture, Font

Visste du at de første tre månedene i et nytt giverforhold er kritiske for å legge grunnlaget for et godt og langt giverløp? Med antichurnpakken ser vi på årsaker for frafall i din organisasjon, optimaliserer giverreisen og setter opp et løp for giveroppfølging som begrenser frafall og optimaliserer inntekt.

ANTICHURNPAKKE

Det er viktig å ta vare på støttespillerne dine gjennom hele giverreisen, så de ikke faller fra men heller forblir lojale over mange år. Vi vet akkurat når du bør ta kontakt med giverne dine for å minimere frafall.

white man with small audience pointing to a whiteboard